autoklub, autoclub, auto club, autoklub, dacia, logan, duster, lodgy, sandero

DUSTER byla jasná volba

Výběr vozu nebývá snadnou záležitostí a nejinak tomu bylo i v našem případě. SKUTRPORTAL.cz se jak už název napovídá zabývá testováním skútrů a všeho kolem nich a i když 2 kola jsou 2 kola, tak auto se pro nás díky převozu vybavení, redaktorů apod. stalo nutností.

index

Jedním z rozhodujících faktorů při nákupu nového vozu byla cena jejíž strop jsme si stanovili na 300 000,- Kč. Dalším neméně důležitým požadavky byl dostatek prostoru a to nejen toho úložného, ale především toho pro posádku.

Po pečlivém zvážení a četbě nejedné recenze jsme do užšího výběru zařadili tyto vozy:

Peugeot 301, Citroen C-Elysée, Citroen C3 Picasso, Škoda Fabia Combi, Ford B-Max, Dacia Logan, Dacia Duster, Dacia Sandero, Dacia Dokker a Fiat Qubo. Každý z uvedených vozů nejen, že více či méně splňoval naše požadavky, ale velká část z nich nabízela (minimálně pro nás) i velmi zajímavý design.

p301-1

Následovalo období, které všichni, kdo o novém voze uvažují znají moc dobře. Nebyl test, recenze nebo video, které by jsme neviděli, ale protože nic nenahradí vlastní zkušenost, začali jsme obvolávat dealery jednotlivých značek s žádostí o zkušební jízdy. Jako první na řadě byl Peugeot 301, kterého jsme si díky společnost Federal Cars z pražského Chodova jeli vyzkoušet hned následující den. Vůz nám byl přistaven v té nejvyšší výbavě s motorizací 1,2. Vzhled, pohodlí, jízdní vlastnosti, velký úložný prostor a cena 284 000,- Kč udělala z 301 našeho horkého favorita.

Rozhodně jsme se, ale nechtěli nijak unáhlit a tak hned druhý den jsme se časně ráno dostavili k další zkušební jízdě. Tentokrát se našemu „testu“ podrobil Citroen C-Elysée, tedy takřka identické dvojče Peugeotu 301. Automobil nám byl zapůjčen v prostřední výbavě s motorem o objemu 1,6l. Horší výbava, vyšší cena a hlavně horší jízdní vlastnosti vyřadili C-Elysée z našeho užšího výběru. Další den jsme měli domluvenu zkušební jízdu u Fordu, ke které však už nedošlo. Cestou zpět do redakce jsme totiž míjeli nově otevřený autosalon DACIA na Praze 10 a tak jsme se rozhodli pro krátkou obhlídku …. přeci jen vozy této značky na našem seznamu figurovaly také.

Bez názvu1Bez názvu

Z krátké obhlídky se nakonec stalo celodenní testování. Nejprve nám byl zapůjčen model SANDERO, který jsme nakonec zavrhli pro malý úložný prostor. Následovala zkušební jízda s novým LOGANEM, který nás popravdě docela nadchnul. Velikostně by se dal LOGAN přirovnat k PEUGEOTU 301 a podobné jsou i jízdní vlastnosti. PEUGEOT sice nabízí lepší výbavu, ale LOGANA pořídíte o víc jak 84 000,- Kč levněji a to je pádný argument! Zdálo se, že je rozhodnuto, ale stačilo 30 km v DACII DUSTER a bylo rozhodnuto. DACIA DUSTER byla jasná volba!

10403308_803683266329634_333876129968292499_n

Atraktivní vzhled, prostupnost takřka jakým koliv terénem, obrovský úložný prostor a to vše za cenu pod 300 000,- Kč. K otestování DOKKERA, tak už ani nedošlo. Ještě ten den jsme DUSTERA objednali a složili zálohu ve výši 10% z ceny. Objednán byl DUSTER 1.6 4×2 ve verzi ARCTICA v bílé barvě a s 5 letou zárukou. Jako BONUS navíc jsme dostali plnou nádrž benzínu a dálniční známku na rok 2015. Jedinou vadou na kráse se tak stal fakt, že čekací doba se pohybuje okolo 2-3 měsíců. Auto, tak budeme přebírat až v polovině listopadu….

No a co to znamená pro vás, čtenáře AUTOKLUBUDACIA? Třeba to, že s naším „redakčním“ DUSTEREM se tu budete setkávat pravidelně. Plánujeme instalaci mnoha doplňků a vy se tak můžete těšit na nejeden test či reportáž! Budeme sledovat spotřebu, spolehlivost a to vše 24 hodin denně!  Takže GO DUSTER GO