autoklub, autoclub, auto club, autoklub, dacia, logan, duster, lodgy, sandero

Dacia Duster – první změny

O našem redakčním Dusterovi jste si mohli už nějaký ten článek přečíst. Hned na začátku jsme slibovali spoustu změn a „vylepšení“ a protože své sliby plníme  přinášíme další článek, ve kterém nejen popíšeme své dojmy po ujetí více jak 4400 km, ale přineseme i reportáž z instalace polepů, s instalace originál loketní opěrky či poradíme s výběrem držáku na převoz kol!

IMG_0602

V minulém článku jsme se loučili informací o výběru polepu. Ten nejen, že už je na svém místě, ale z „obyčejného“ DUSTERA udělal neobyčejné SUV!  Ale pěkně popořadě …

Den D, tedy den, kdy jsme měli přistavit Dustera k polepení se nezadržitelně blížil. Autu stále nebylo co vytýkat … vlastně to není tak docela pravda. Po již zmiňované výměně kol se zhruba po 10 km rozsvítila kontrolka informující nás o podhuštěných pneumatikách, aby ji po několika vteřinách doplnila druhá kontrolka signalizující závadu na snímači tlaku pneumatik. Chvilku zděšení vystřídala úleva. Ano, ano nové disky nebyly vybaveny snímači tlaku a tudíž náš DUSTER signalizoval chybu…. Samozřejmě mohlo, ne mělo nás to napadnout, ale učený z nebe nespadl. Následoval telefonát do servisu s dotazem na cenu snímačů. Popravdě cena 1500,- Kč za 1 kus byl pro nás docela šok. Naštěstí nám byla nabídnuta i neoriginální verze a to za cenu 250,- Kč za kus. Suma sumárum jsme tak dokázali ušetřit 5000,- Kč a to rozhodně není nezanedbatelná částka! Po vyřešení blikajícíh kontrolek, které nás jako puntíčkáře prostě a jednoduše dováděli do stavu naprosté nepříčetnosti jsme se mohli dál věnovat jediné otázce a to jak dopadne polepení našeho DUSTERA. Návrh a vizualizace je věc jedna, ale skutečnost věc druhá.

10370886_836314536414879_8469224701217376528_n10423797_836314456414887_4474084394475286667_n

Dne 20.2. jsme se dostavali do společnosti R66 Factory – Reklama 66 v Chrastavě, kde jsme měli polepení domluvené. S trochou obav jsme odevzdali vůz spolu s klíčky a odjížděli ve zdarma zapůjčeném voze zpět. Druhý den nám zazvonil telefon s informací auto je hotovo a spolu s tím nám přišly i první fotografie. Naše obavy se rázem rozplynuly! Tohle byla bomba! Cesta z Prahy do Chrastavy, tak probíhala přesně podle pravidel tzn. auto letělo po dálnici rychlostí blesku což je dle našich zákonů 130 km/h :-))) Stačil první pohled na živo a bylo jasno. Tohle byla trefa do černého!

11063_836314306414902_7176682673951079342_n 10952409_836314303081569_5029404179049502098_n 11001820_836314363081563_5440396389155072036_n 11021251_836314289748237_912990868154302686_n

Samotný polep, ale není žádná sranda a vyplatí se svěřit ho do rukou skutečných profesionálů. Auto se musí kompletně odstrojit a pak přichází neuvěřitelná piplačka. Vše musí sedět a lícovat naprosto přesně. Tolerance je nula a byť milimetrová odchylka znamená chybu. Podívejte se sami jak v R66 Factory svou práci zvládli. V redakci si myslíme, že na výbornou! Z „obyčejného“ bíléhu Dustera se rázem stalo neobyčejné SUV, které je středem zájmu všude tam, kde se ukáže.

10013256_836314529748213_1859007255292761919_n 10408598_836314629748203_7546997218557840834_n 10995458_836314626414870_5422501996116351528_n 11006384_836314683081531_3698779467851363069_n 11021240_836314566414876_2791785795611585356_n

Popravdě s jídlem roste chuť a když už Duster dostal slušivý kabátek bylo zapotřebí zapracovat i na pohodlí uvnitř. Ne snad, že by Duster nebyl pohodlný ba naopak, ale není nic co by se nedalo vylepšit a tak jsme se rozhodli zakoupit loketní opěrku. Originální loketní opěrka stojí necelých 2900,- Kč a protože nic nesedí lépe než originál bylo předem jasno. Štěstí se na nás usmálo i tentokrát a tak stejně jako při nákupu disků jsme navštívili jeden nejmenovaný inzertní server. Světe div se byla tam! Originál loketní opěrka (nepoužívaná) a to za 1000,- Kč. Nebylo proč váhat a tak následoval rychlý telefon a obchod byl zpečetěn. Druhý den už jsme měli opěrku v redakci. Vyvstala jednoduchá otázka ….zvládneme to sami? Jak jinak!

IMG_0455 IMG_0454 IMG_0460

Samotná montáž není příliš složitá. Nejprve je nutné odmontovat středový panel přičemž nesmíte zapomenout odpojit kabely od zásuvek a od ovládání zrcátek. Do panelu je následně nutné vyvrtat 4 díry, nasadit kovovou vzpěru pod plastový kryt a nasadit samotnou opěrku. Pokud vše pasuje následuje samotná montáž ve voze. Vzpěrá je v autě fixována pomocí 1 vrutu a pod pojezdovými lyžinami předních sedaček. Ty doporučujeme vzadu povolit umístit vzpěry a opět dotáhnout. Celá instalace nám nezabrala víc jak 40 minut a výsledek je k nezaplacení. Pohodlí a úložný prostor nám za tu námahu prostě a jednoduše stálo 🙂

IMG_0465 IMG_0467

Náš Duster se tak opět posunul o level výš a to za minimum vynaložených peněz. Rozhodně ale nebyl všem dnům konec. V garáži se nám Duster ohřál jen 2 dny než přišla další výzva a to výzva s velkým V. Skútry, kterými se v redakci zabýváme především a dalo by se říct, že jedině začaly ve městech celkem obstojně šlapat na paty tzv. elektrokola. Kola jsou vybavena pomocným elektromotorem díky němuž je jízda nejen rychlá a pohodlná, ale zároveň ekologická no a ekologie je v dnešním přetechnizovaném světě záležitostí velmi moderní. V redakci jsme se tak rozhodli, že sem tam, pěkně polehounku otestujeme i nějaké to elektrokolo. Nastal ovšem problém s převozem. Jak převézt třeba 2 kola současně? Za málo peněz jsme tak hledali hodně muziky a popravdě našli!

IMG_0614

Rvát kola na zahrádku se nám nikomu nechtělo. On je Duster sám o sobě vysoký dost a dost. Kupovat tažné zařízení a držák na tažné by se rovnalo částce atakující hranici 20 000,- Kč a to je opravdu víc než dost. Nakonec stačila hodinka brouzdání na netu a bylo jasno. Za cenu 2300,- Kč včetně dopravy jsme si objednali držák pro převoz až 3 kol najednou. Držák se upevňuje na zadní dveře Dustera, ale pozor! Nosnost zadních dveří je omezena na 30 kg což vzhledem k váze držáku (10kg) znamená, že v držáku je možné převážet kola jen 2 a nebo 3 velmi lehká kola. Na tuto skutečnost jsme však byli prodejcem upozorněny dopředu.

 IMG_0618 IMG_0617

IMG_0615

Držák byl objednán ještě týž den. Dodání proběhlo do 48 hodin a nutno dodat, že nelitujeme. Samotná instalace netrvá ani 5 minut a nevíme jak je to možné, ale Dusterovi tak nějak i sluší 🙂 Jedinou nevýhodou je tak fakt, že při nasazeném držáku se nedostanete do kufru … tedy alespoň ne klasicky ze zadu. Od čeho jsou, ale sklopní zadné sedačky, že? 🙂 Držák jsme sice pro převoz elektrokol nepoužili ještě ani jednou, ale s přítelkyní máme za sebou už jednu cyklo dovolenou a jak jinak, než spolu s naším redakčním Dusterem 🙂 Zkrátka a dobře můžeme jen a jen doporučit.

IMG_0625 IMG_0624 IMG_0623

Ani tady, ale nekončíme! Už teď totiž řešíme přední ochranný rám, boční nášlapy, zadní ochranný rám, difuzory, koncovku výfuku, kameru a to jak zadní, tak přední a pár dalších drobností. Nezbývá než dodat GO DUSTER GO a příště s další reportáží naviděnou 🙂