autoklub, autoclub, auto club, autoklub, dacia, logan, duster, lodgy, sandero

Dacia Duster – první kilometry

Od 14. listopadu 2014, kdy jsme Dacii Duster přebírali už nějaký ten pátek uplynul a tak je na čase podělit se o naše první poznatky. Na tachometru nám k dnešnímu dni svítí něco málo přes 1520 kilometrů což sice není mnoho, ale stačí to, aby jsme si nějaký ten obrázek udělali.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Popisovat Dustera nemá moc cenu. Stačí se podívat na jednu z mnoha, ale opravdu mnoha recenzí na netu a vybrat si tu, která vás osloví nejvíc. Bohužel každá recenze je jiná a tak zatímco v jednom testu Dustera vychvalují až do nebe, v testu druhém je až s podivem, že dostal homolagaci a povolení vyjet na naše silnice. Zkrátka a dobře co člověk to názor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

A jak je to v reálu? Začneme posezem. Sedačky jsou pohodlné a to nejen při občasném popojíždění, ale i při delších trasách. Tolik kritizované tvrdé plasty jsou sice opravdu tvrdé, ale nemůžeme o nich napsat křivého slova. Vše lícuje, nic nerezonuje a i na omak jsou příjemné. Přístrojová deska navíc disponuje několika odkládacími přihrádkamy a osvětleným kastlíkem před koleny spolujezdce, takže i místa pro věci je až až. Pokud lze přeci jen něco hodnotit negaivně, pak je to palubní PC. To sice ukazuje všechny potřebné informace jako ujeté kilometry celkem nebo za den, hodiny, teplotu, dojezd, průměrnou spotřebu, okamžitou spotřebu atd., ale jen po jedné. V reálu to znamená, že pokud se chcete podívat kolik je hodin musíte stisknout tlačítko na pravé páčce pod volantem a požadovanou informaci najít. Je to sice otázka několika málo vteřin, ale …. Pozitivně lze naopak hodnotit rádio s CD přehrávačem a USB vstupem, které hraje až neuvěřitelně dobře. Pomocí funkce Bluetooth navíc můžete s rádiem spárovat svůj mobilní telefon a volat bez strachu z případného postihu. Zvláštností je pak kolečko uprostřed, kterým nenastavujete hlasitost, ale manuálně ladíte stanice 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poněkud překvapí elektronické nastavení zrcátek, které je umístěno pod ruční brzdou. Na druhou stranu kolikrát si nastavujete zrcátka? Jednou maximálně dvakrát 🙂 A to je vše přátelé. Pokud budete hledat možná by jste ještě nějakou tu mušku našli, ale pro naší redakci je auto díky svým jízdním vlastnostem doslova ideální. Řazení je přesné, ovládání jednoduché, jízdní vlastnosti nadprůměrné, prostupnost v terénu až těžko uvěřitelná a tak bychom mohli pokračovat dál a dál. Po ujetí 1500 km zatím nelze napsat křivého slova, i když 2 nebo 3 bodíky si na garanční prohlídku schováváme:

1, Při zavírání kufru vrže vzpěra (předpokládáme, že postačí namazat)

2, Při studeném startu občas cuká (asi postačí nechat delší dobu zahřát, ale proč si to nenechat zkontrolovat)

3, Při zapnutí světel se nám 2x nerozsvítila (stačilo je vypnout a znovu zapnout a bylo po problému, takže zřejmě špatný kontakt v páčce ovladače?)

Žádná ze „závad“ nebo spíš „mušek“ nám však nebrání Dustera využívat přesně podle našich představ, potřeb a požadavků. No a o to jde především. 🙂

winter lander-700x700

A jak je to se slibovanými polepy a dalšími doplňky? Během zimy jsme si opatřili jen nové ráfky a zimní pneumatiky. Protože jako u všeho, tak i zde je důležitá cena, rozhodli jsme se vyzkoušet zimní pneumatiky Landsail Winter Lander 215/65 R16 98H, které jsme pořídili za 1260,- Kč /kus. Originál plechové ráfky s nájezdem cca 100 km jsme sehnali na Bazoši za krásných 2800,- Kč a na polepení auta jsme objednaní koncem února a to přesně 20.2. Nad návrhy jsme proseděli nejeden den a nejednu noc, aby nakonec zvítězil, ten NEJ. Co na něj říkáte???

10825006_10203243261263213_1216627689_o10816907_10203243261383216_1508838055_o
10811723_10203243261463218_1546338155_n