• Reklama

Chladici kapalina - bude zima velika :)

nezařaditelné do příslušného vozu

Příspěvekod piposek » pon říj 20, 2008 10:17 am

Když o tom ostřikovači - já měl z Makra do -20 a když venku bylo poránu tehdy -32, tak všechno fungovalo jak má, včetně umývání oken...
Dacia Logan 1.6 Laureate, Modrá metalíza Azur, 05/2005, 120 000 km
piposek
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 292
Registrován: sob zář 02, 2006 12:27 pm
Bydliště: Ostrava
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Reklama

Příspěvekod Espero » pon říj 20, 2008 10:22 am

piposek píše:Když o tom ostřikovači - já měl z Makra do -20 a když venku bylo poránu tehdy -32, tak všechno fungovalo jak má, včetně umývání oken...


Já to ředím 1:1 pěkně vařenou vodou, aby se nezanášely trysky sanytrem. Pak to mám tak do - 10, ale potvrzuju, že to v pohodě snese i -13 stupňů. Jde o to, že v průběhu zimy je takto mrazivých pouze několik málo dnů, pokud vůbec, minulou zimu u nás takový mráz vůbec nebyl. No a jako ve všem jde o náklady na tu kapalinu, jestliže z jednoho kanystru udělám 2, pak mě litr příjde na necelou desetikorunu a přitom to funguje dostatečně.
od 7.12.2007 Logan MCV 1,5 dCi Lauréáte passion červená ("Metelesku blesku")
od 03/2004 hip hop red Hyundai H1/6 VAN 2.5 TCi s postelí, Hip Hop Red (HL), (Kim-Ir-Čong) http://www.hccz.cz
od 04/2014 obytný přívěs N126 DE z r. 1985 červený
Uživatelský avatar
Espero
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 951
Registrován: pon zář 17, 2007 4:30 pm
Bydliště: Tetín (Beroun)
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 1 krát
Typ auta: Logan MCV 1,5 dCi
Prodejce vozu: Autocentrum Renault Jihlava
Oblíbený autoservis: Renault Retail Group Praha Zličín

Příspěvekod rados » čtv říj 23, 2008 9:43 pm

vkicam píše:Ale ma napadlo hovoríme o chladiči nie o ostrekovači nie?
Ide o to miešanie roznich druhov chl.zm.

v chladici nic menic nemusis. menit by sa mala asi po 3-4 rokoch(niekde som to na nete cital, moj pripad), alebo ked dolejes viac destilovanej vody(taktiez moj pripad). ja som mal problem, lebo som nikde v mauale nenasiel aku chladiacu kvapalinu tam treba dat. nakoniec som nasiel na rumunskom fore, ze je to GLACEOL RX typ D, je aj nejaka nahrada GLACELF ci ako. urcite tam mozem dat aj inu, len som nevedel aku. tak som kupil v reanulte ten GLACEOL RX za 180 SK/l....este musim vykoumat ako vypustim staru, bez nejakej demontaze chladica :wink:
1.4 Laureate-skoro full, cervena Toreador
Uživatelský avatar
rados
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob říj 07, 2006 12:28 pm
Bydliště: Michalovce
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod Hujer » pát říj 24, 2008 6:04 am

Smíchej je navzájem tak cca jednu skleničku a uveď do budu varu.
Pokud se s nima nic neděje, můžeš míchat.
Čau Hujer.
Hujer
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 1237
Registrován: stř úno 07, 2007 9:35 pm
Bydliště: Kadaň
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod box » pon říj 27, 2008 12:19 pm

Hujer píše:Smíchej je navzájem tak cca jednu skleničku a uveď do budu varu.
Pokud se s nima nic neděje, můžeš míchat.
Čau Hujer.


No jo, ale kolik je ten bod varu ? A nebo se má k tomu i připravit štít a hasící prostředky ;-)
Uživatelský avatar
box
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát úno 29, 2008 3:36 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod Hujer » pon říj 27, 2008 2:31 pm

box píše:
Hujer píše:Smíchej je navzájem tak cca jednu skleničku a uveď do budu varu.
Pokud se s nima nic neděje, můžeš míchat.
Čau Hujer.


No jo, ale kolik je ten bod varu ? A nebo se má k tomu i připravit štít a hasící prostředky ;-)


No jo, kolik je to stupňů. :shock: :?: Dříve jsme to tak dělali, pokud se kpaliny navzájem nesrazily, nezhoustly.... zůstaly kapalné, beze změny, tak jsme je míchali.
Čau Hujer.
Hujer
Dárce
Dárce
 
Příspěvky: 1237
Registrován: stř úno 07, 2007 9:35 pm
Bydliště: Kadaň
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod dYvY » pon led 12, 2009 8:26 pm

Benda Vladimír píše:Je třeba mít na paměti ještě jednu skutečnost:Za jízdy při teplotě -20 st.může být teplota na přímém větru -25 st.a je-li silnice navíc čersvě posolena,tak 10 cm nad zemí i -30st.Na tomto principu pracují starší zmrzlinové stroje.Varuji před zakrýváním chladiče nějakou rohoží.Pokud na vozidle není tech.závada,chl.systém s termostatem to zvládnou.

To je nesmysl, ze jak zafouka tak je hned min stupnu celsia. A ze sul ochladi vzduch jsem taky jeste neslysel.
Dacia Sandero 1,4 / 75k Lauréate 2/2009
Obrázek
Uživatelský avatar
dYvY
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned lis 30, 2008 6:39 pm
Bydliště: okr. Zlín
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod dYvY » pon led 12, 2009 8:34 pm

Benda Vladimír píše:Je třeba mít na paměti ještě jednu skutečnost:Za jízdy při teplotě -20 st.může být teplota na přímém větru -25 st.a je-li silnice navíc čersvě posolena,tak 10 cm nad zemí i -30st.Na tomto principu pracují starší zmrzlinové stroje.Varuji před zakrýváním chladiče nějakou rohoží.Pokud na vozidle není tech.závada,chl.systém s termostatem to zvládnou.

To je nesmysl, ze jak zafouka tak je hned min stupnu celsia. A ze sul ochladi vzduch jsem taky jeste neslysel.

Hlasujte Jaký model dacie vlastním?
Dacia Sandero 1,4 / 75k Lauréate 2/2009
Obrázek
Uživatelský avatar
dYvY
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned lis 30, 2008 6:39 pm
Bydliště: okr. Zlín
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod Rarášek » úte led 13, 2009 4:56 pm

dYvY píše:
Benda Vladimír píše:Je třeba mít na paměti ještě jednu skutečnost:Za jízdy při teplotě -20 st.může být teplota na přímém větru -25 st.a je-li silnice navíc čersvě posolena,tak 10 cm nad zemí i -30st.Na tomto principu pracují starší zmrzlinové stroje.Varuji před zakrýváním chladiče nějakou rohoží.Pokud na vozidle není tech.závada,chl.systém s termostatem to zvládnou.

Souhlas, kdyby se měl zakrývat, tak nebudou automobilky dělat tak velké chladící díry. Spíš si myslím, že po zakrytí nastává hádka mezi čidlem A a B kvůli velkému rozdílu teploty. Kdyby tam teploměr nebyl, taky by se nic nestalo, spousta automobilek ho vůbec neinstaluje - GM, VW, Mercedes...
červený 5-ti místný Logan MCV 1,5 dci v plné náloži
VW CADDY 1,9 TDi, ve full výbavě
Uživatelský avatar
Rarášek
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 499
Registrován: úte kvě 15, 2007 7:26 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát

Příspěvekod Wáclaf » úte led 13, 2009 6:24 pm

dYvY píše:
Benda Vladimír píše:Je třeba mít na paměti ještě jednu skutečnost:Za jízdy při teplotě -20 st.může být teplota na přímém větru -25 st.a je-li silnice navíc čersvě posolena,tak 10 cm nad zemí i -30st.Na tomto principu pracují starší zmrzlinové stroje.Varuji před zakrýváním chladiče nějakou rohoží.Pokud na vozidle není tech.závada,chl.systém s termostatem to zvládnou.

To je nesmysl, ze jak zafouka tak je hned min stupnu celsia. A ze sul ochladi vzduch jsem taky jeste neslysel.

A co takhle středoškolská chemie a fyzika?

ad solení) Když posolíš silnici, na které je sníh nebo led, spustíš endotermickou chemickou reakci - tedy reakci, která spotřebovává teplo z okolí. Toto teplo se bere z vozovky a okolního vzduchu, a spotřebuje se na ohřátí a změnu skupenství sněhu/ledu na kapalnou vodu. Takže vzduch nízko nad silnicí a vozovka mají po nasolení nižší teplotu, než vzduch třeba 1m nad povrchem.

ad ochlazování prouděním) Zde už mám trochu výpadek školních znalostí, a taky už je to vysokoškolská fyzika - tuším jakousi souvislost mezi prouděním tekutiny (v tomto případě vzduchu), při kterém se část tepelné energie mění na kinetickou, a tak dojde k ochlazení proudící tekutiny, od které se kondukcí ochladí povrch obtékaného tělesa (auta). Všechno se to popisuje diferenciálními rovnicemi, a to už je na mě moc, nějakých asi 9 let po škole...
Prostě si udělej pokus: pusť si doma proti obličeji obyčejný ventilátor. Cítíš chlad? Jestli jsi zdravý tak, jo.

Takže to funguje. To je na přírodních zákonech to krásné, že vždy fungují, narozdíl od těch člověčích :D
MCV 1,6 16V, 7 míst a spousta funkčních atrakcí
Klakson troubí, stěrače stírají :D
Uživatelský avatar
Wáclaf
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 409
Registrován: čtv čer 19, 2008 10:41 pm
Bydliště: Cvokřany u Plzně
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: Logan MCV 1.6 16V
Prodejce vozu: Procar Beneš, Vejprnice

Re: Chladici kapalina - bude zima velika :)

Příspěvekod Marta Ressova » úte srp 14, 2012 2:08 pm

Čauky pánové mám dotaz, v nádržce chladící kapaliny ukazuje přesně mezi min.-max. a na palubce se mi stává že teplota chladiče( ukazuje při plně

zahřátém motoru 4 čárky ) mi spadne jen na 2 čárky, když prudčeji zabrzdím hned ukáže zase 4 a při jízdě zas sleze na 2. Co to znamená? :roll:

__________________________________________________________________
Sandero Ambiance r.v.2008 najeto 57000km.
Marta Ressova
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 298
Registrován: sob črc 16, 2011 1:15 pm
Bydliště: Milovice- Mladá
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: sandero

Re: Chladici kapalina - bude zima velika :)

Příspěvekod Sandero2012 » úte srp 14, 2012 2:31 pm

Pro chod auta to neznamená nic. Neřešit
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: černý vůz

Re: Chladici kapalina - bude zima velika :)

Příspěvekod Sandero2012 » úte srp 14, 2012 2:37 pm

Můj dotaz je jiný. Chladící kapalina D2 je totéž jako Glaceol RX type D ? Je mísitelná s Fridexem D +?
Končím,už tady nejsem.
Sandero2012
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 983
Registrován: stř črc 25, 2012 8:31 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: černý vůz

Re: Chladici kapalina - bude zima velika :)

Příspěvekod bitner » čtv srp 16, 2012 12:54 pm

Marta Ressova: podle me to znamena, ze termostat nefunguje spravne. Dela mi to naprosto stejnou vec. Protoze su jeste v zaruce, tak sem to resil v autorizovanem servisu, kde me odpalkovali s tim, ze je to normalni a ze ukazatel teploty je informativni a ze to na nic nema vliv. No pokud jezdim s motorem pod provozni teplotou tak to vliv ma. Zacalo mi to delat asi po 2 mesicich, co jsem to auto mel.
Docela me tim nasrali, hlavne zpusobem, jakym "diagnostikovali", ze je vse v poradku (nechali stojici auto klapat na volnobeh - to by se casem samozrejme zahralo, i kdyby tam zadny termostat nebyl). Po nejake vymene nazoru mi nabidli, ze vezmou prenosny merak a vyzkousime, jakou ma motor teplotu za jizdy.
Ted tam pujdu na garancku, takze tu nabidku vyuziju, protoze na zimu bych uz rad jezdil s klidem v dusi.
Mimojine mi rekli, ze na 4 carky se ukazatel dostane, pokud motor dosahne 85°C - pak se drzi 4 carky, dokud zase nespadne pod 81°C. Jo a cidlo teploty neni spojeno s tetrisem, ale s RJ - ta pak teprve posila na displej prislusny pocet carek.
Zajimave je to, ze na 4 carky se vzdy minimalne 1x dostanu - pak to spadne na dve. Vypada to, ze termostat otevira spravne poprve, ale pak uz neni schopen okruh zase uzavrit a po prvnim otevreni porad trochu propousti z velkeho okruhu. Pri velkem zatizeni motoru nebo pri stani tohle nevadi - motor otevreny termostat potrebuje, ale zvlaste pri ekonomicke jizde uz jedu z podchlazenym motorem.
Jakmile se ochladi, tak je problem samozrejme mnohem palcivejsi.
Doslo to tak daleko, ze jsem vyzkousel zde na foru zminenou babskou radu - nechat otevrene vicko nadrzky na chladici kapalinu a zaroven nechat motor zahrivat cely system, dokud se nazapne sahara pred chladicem. Jakmile se to stane, zasroubovat vicko. Horka voda ma vetsi objem a tak potom pri zchladnuti vznikne ve velkem okruho podtlak, ktery pak pomaha ve funkci slabemu termostatu.
Funguje to castecne. Pokud je dost teplo (nad 25°C), tak se dostanu na 2 - 4 - 2 - 4 carky a 4 carky pak drzi furt, musel bych jet dlouhy kopec dolu, aby to zase spadlo.
Problem je v tom, ze servisy od toho davaji ruce pryc, takze z toho mi zase vychazi, ze je to proste z vyroby montovanyma spatnyma termostatama a tenhle problem je mozne vyresit pouze vymenou za neoriginalni. Coz samozrejme v autorizovanem servisu nikdo neudela.
Sandero 1,6 @62 kW, Arctica, základní červená "DRÁKULA", LPG
bitner
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 240
Registrován: pon zář 05, 2011 9:39 pm
Poďakoval som: 3 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: Nissan Sandero 1,6 LPG

Re: Chladici kapalina - bude zima velika :)

Příspěvekod honzamo » čtv srp 16, 2012 4:35 pm

Marta Ressova píše:Čauky pánové mám dotaz, v nádržce chladící kapaliny ukazuje přesně mezi min.-max. a na palubce se mi stává že teplota chladiče( ukazuje při plně

zahřátém motoru 4 čárky ) mi spadne jen na 2 čárky, když prudčeji zabrzdím hned ukáže zase 4 a při jízdě zas sleze na 2. Co to znamená? :roll:



Určitě řešit, mě se to začalo na sanderu projevovat loni v září, ale servis mě odpálkoval, že je to normální. (Přitom se mi předtím za 3 roky a 60 000km nikdy nestalo, že by ukazatel po ohřátí motoru na 4 čárky spadl zpět na 2).
V říjnu mi skončila záruka a pak když se teploty začaly ráno blížit nule, tak bylo znát že se auto výrazně pomaleji zahřívá, hůř topí a spotřeba šla nahoru. Nechal jsem tedy vyměnit termostat v neautorizovaném servisu a od té doby bylo zase všechno OK. Řešilo se to tu ve speciálním topicu.
Obrázek Dacia Sandero 1.6 laureate, modrá mineral + klima + boční airbagy + loketní opěrka, 68 000km - bohužel zničeno 28.5.2012 http://autoklubdacia.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=1931
Nyní: Renault Clio III 1.6 16V 82kW s bohatou výbavou. 65 000km
Uživatelský avatar
honzamo
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 568
Registrován: stř zář 03, 2008 10:23 pm
Bydliště: Praha
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Typ auta: Sandero 1.6

PředchozíDalší

Zpět na Poruchy a závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

  • Reklama