• Reklama

Nabijanie baterie

Napište, o jaké zkušenosti a zážitky se chcete podělit s ostatními majiteli. A nebo se ptejte, co vás zajímá.

Re:

Příspěvekod Toncl » sob lis 30, 2013 8:28 am

Kosťa Kostič píše:Odvětrávání je řešené vnitřním labyrintem, kdy jednotlivé články jsou propojeny tunely ve víku baterie a vyvedeny do boku. V sedanu jsem je měl volné, v MCV je vlevo na baterce černá trubička (vypadá jako slaboučký husí krk) svedená do plastový vaničky pod baterkou a pravá dirka je zaslepená.
Dobíjení alternátorem je vážně pro baterku darda, zvlášť, když byla vycucaná do mrtě. Po roztažení, nebo nastartování přes kabely je dobrý každých 10 - 15 minut kontrolovat stav baterky, jestli z ní nestříká elyt, nebo příliš nehřeje. Pokud ano, tak je dobrý zastavit na vyvýšeným místě kvůli případnému roztlačení, chcípnout motor a počkat až se baterka uklidní, nebo zchladne. Teplý motor se pak pohodově nastartuje a pro baterku to je přecijen stravitelnější.
Při nabíjení na nabíječce doporučuju nejdřív udělat kapacitku, tj. kontrolovaně vybít a až pak začít s nabíjením. Inteligentní nabíječky to umí a je to super. Dá se tím částečně "rozdýchat" i starší baterka.
Udržovací nabíjení je nejjednodušší, zapojuje se do zapalovače (je pochopitelně třeba zapnout klíček do první polohy a vypnout rádio, větrák a všechny další spotřebiče. Nebo si udělat přípojku stále pod napětím a nabíjet přes ní. Ale pokud se jezdí častěji jak 3x týdně a v kuse aspoň 30 km, tak všechny způsoby dodatečného nabíjení jsou zbytečné.

A to je ono.
Jezdit nějaké delší štreky, když se baterka nabije.
Kdo nejezdí nabíjí.
Mám už druhou baterii. U první jsem nabíjení neřešil. Druhou jsem dával po 4 letech. Ne že by netočila, ale zdálo se mi, že netočí tak jako nová. A my jsme jeli na hory a já nechtěl někde zůstat kvůli baterii.
Koupil jsem si novou a prostudoval návod. A tam pro mě nesrozumitelným způsobem omezovali záruku. :shock: Tak jsem došel za kámošem elektrikářem a ten mi vysvětlil, že pokud se baterie delší dobu nachází v nenabitém stavu, tak se dole v baterii vytvoří vrstva oxidu, která po nějaké době ztvrdne a překlene separátory. Tím baterie ztrácí kapacitu, až jí ztratí úplně. A na to se záruka nevztahuje, protože si ji člověk zničí tím, že se o ní nestará. :?

Takže od té doby, pokud jezdím jen po městě , tak nabíjím. Údajně jedno nastartování spotřebuje tolik elektřiny, že potom se baterie zcela nabije po 20-ti km. :idea:
Mám automatickkou nabíječku, a snad ještě nikdy se mi nestalo, že by ukazovala, že se nemusí nabíjet. Je to možná způsobeno tím, že před domem pokaždý zastavím a vypnu motor, protože trvá , než otevřu vrata od baráku a potom ještě od garáže.

Zvlášť aktuální je nabíjení teď v zimě, kdy dochází k samovybíjení. :roll: U mě navíc se zvyšuje spotřeba, neboť častěji používám normální světla oproti denním. A také jsem si pořídil 3 ohřívací dečky do auta, čímž se spotřeba opět zvyšuje. V neposlední řadě také spotřebu zvyšuje dodatečná spirála v topení u dieselů a delší žhavení při prvním startu.
Takže nabíjejte, nabíjejte, nabíjejte. Ať Vám baterie slouží dlouhou dobu.
od 30.7.2008 majitel MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Obrázek
Toncl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob lis 22, 2008 5:40 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Reklama

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod 4x4DCiSilver » sob lis 30, 2013 9:56 am

Pozor ale neplatí pravidlo že čím víc nabíjíš tím delší životnost baterie,časté nabíjecí cykly (i startovací- četnost startů) nabíječkou (i pomoc při startu) baterku ničí.Je dobré v průběhu roku změnit systém dobíjení charakteristiku (alternátor-nabíječka),nabít na stacionární nabíječce 1/10A max.
Taky od toho aby zůstala bez provozu funkční a neničila se,používal se konzervátor baterek ten pouštěl do AKB malé oživovací proudy ve spínacích intervalech ne neustále. :wink:
Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 80kW,Prestige,Atacama,25999 km, 4,7-l (3,3 l), 2/4-7/6.18
Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 81kW,Exception,Platine,120t.km,5,9l (4,4l), 7/7-20/11.2010
Ford Focus Combi 1,8TDCI 85kW,Ghia,Silver,200t.km,4,3l, 2003
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
4x4DCiSilver
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 3767
Obrázky: 0
Registrován: stř zář 08, 2010 6:53 pm
Bydliště: kdesi Lounsko
Poďakoval som: 33 krát
Poďakovali my: 36 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: DDII4WDPrest.1.5dCi 80kW
Prodejce vozu: Autocentrum Dyršmíd Jirkov
Oblíbený autoservis: Autocentrum Dyršmíd Jirkov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod peter-yamaha » úte pro 03, 2013 9:43 pm

ja ju už mám 8,5 roka a 1 mesiac a šlape jak hodinky =) rombat=rumunská =) 60Ah
Dacia LOGAN 1.4 Lauréate v elektrike fólie audio: Orava 4x50W
Uživatelský avatar
peter-yamaha
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 103
Obrázky: 4
Registrován: úte srp 03, 2010 7:08 pm
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod Jozef » úte říj 28, 2014 1:46 am

Nedávno sa rozbehla rozsiahlejšia debata o nabíjaní akumulátorov v časti "Duster - dojmy - zkušenosti - rady - vylepšení" a keďže to súvisí s témou v tomto vlákne "Nabijanie baterie", dávam tu odkaz na príspevok, ktorým tam začala debata na tému akumulátor: http://autoklubdacia.cz/forum/viewtopic.php?p=65403#p65403
Duster 4WD 1.5 dCi 110 (81kW), 2013/01.
Spotreba podľa natank.litrov od 4,7 L/100km (eko jazda) do 17 L/100km (náročnejší terén), celkový priemer 6,0 L/100km.
Obrázky alternatívneho príslušenstva pre Duster: https://sites.google.com/site/daciadustersk/
Uživatelský avatar
Jozef
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 257
Obrázky: 35
Registrován: úte srp 21, 2012 10:04 pm
Bydliště: Sever SK
Poďakoval som: 7 krát
Poďakovali my: 16 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Duster 4WD 1.5 dCi 81kW

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod Espero » úte led 06, 2015 4:12 pm

O uplynulém víkendu jsem poprvé za 7 let a 1 měsíc nabíjel baterku. Původní, rumunská Rombat 70 Ah. Měl jsem jen pocit, že po noci je trošku lenivější při startu. Stačilo, už zase točí jako čamrda. Hyundajské baterky 100Ah (jsou pro všechny světové fabruky z Turecka) se můžou proti daciáckým jít vycpat, tam jsem musel měnit každých 3,5 roku. Poslední jsem koupil neorigo a po 2 letech se zdá naprosto O.K.
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan 1,2 16V 55 kW po faceliftu (r. V 06/2011) , barva červená passion
od 15.04.2017 Renault R 11 1,7i GTX z 01/1985 (certifikovaný veterán s průkazem historického vozidla)
Espero
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 4:30 pm
Bydliště: Tetín (Beroun)
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 4 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan sedan 1,2 16V
Prodejce vozu: AAA Auto
Oblíbený autoservis: Autocentrum Votice

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod Toncl » úte led 06, 2015 11:41 pm

4x4DCiSilver píše:Pozor ale neplatí pravidlo že čím víc nabíjíš tím delší životnost baterie,časté nabíjecí cykly (i startovací- četnost startů) nabíječkou (i pomoc při startu) baterku ničí.Je dobré v průběhu roku změnit systém dobíjení charakteristiku (alternátor-nabíječka),nabít na stacionární nabíječce 1/10A max.
Taky od toho aby zůstala bez provozu funkční a neničila se,používal se konzervátor baterek ten pouštěl do AKB malé oživovací proudy ve spínacích intervalech ne neustále. :wink:

Dle mého názoru tohle platí pro všechny baterie vyjma olověných. Jinak by baterie v autě odešla zákonitě po velice krátké době. Každý start je vybíjení a poté následuje nabíjení. A u většiny beterií (pokud nejsou olověné) se udává, že nabíjecí cyklus se může opakovat cca 1 000 x. :idea: Takže 3 x denné start a do roka je konec. Jak potom vysvětlit kabrňáky, kteří jezdí s jednou baterií třeba 8 let.

A konzervátor baterek musel mít takový proud, který baterii udržoval v přijatelném stavu.
Velký proud baterii přebíjel. A malý proud nedokázal potlačit samovybíjecí efekt. Mám osobní zkušenost.
od 30.7.2008 majitel MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Obrázek
Toncl
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 172
Registrován: sob lis 22, 2008 5:40 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod Martin297 » sob led 17, 2015 1:48 am

Takže mě dnes, bez dvou měsíců po sedmi letech, poprvé vypekla baterie. Jak sem se zde na fóru dočetl, existuje nějaká možnost kontroly stavu baterie. Prosím tedy o radu kde toto najdu. Taky by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s nákupem baterií "neoriginál". Předem děkuji všem za rady a tipy.
Dacia Logan MCV 1,6MPi,Vínová Metalíza,Laureáte + klimatizace,pískovaná a tónovaná okna,zástěrky,pneu Vredestein Snowtrac 3,DACIA Garance+
Obrázek
Martin297
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 447
Registrován: sob dub 12, 2008 7:02 pm
Bydliště: Praha
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod sandero » sob led 17, 2015 10:30 am

Zkušenost mám takovou,že original aku vydrží vždy nejdéle. Je to prvovýbava asi více pod kontrolou. Jinak 4 roky a konec. A je jedno jestli je ze supermarketu,nebo značková (tzv)
Uživatelský avatar
sandero
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 592
Registrován: sob lis 01, 2014 4:19 pm
Poďakoval som: 2 krát
Poďakovali my: 16 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1,2

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod brainiac » sob led 17, 2015 11:04 am

rombat exl po 3 letech, ale už 2 zimu po delším stání to vzimě nestartovalo, nyní mám (2 roky zatím) brit baterii co sem dostal za velmi dobrou cenu a drží, ale těžkou soudit. Otec má bannerku už v 2 autě (cca 10 let).
Dacia Logan 2009 Pick-up 1.6 (64kw) Arctic music :P
Uživatelský avatar
brainiac
Uživatel
Uživatel
 
Příspěvky: 159
Registrován: sob úno 06, 2010 6:48 pm
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod kubax » stř led 21, 2015 11:45 pm

Mel jsem v oktavce sit baterii skiline a vydrzela mi v 1.9tdi 6let, nakonec jsem ji prodal i s autem. Ani jednou nebyla na nabijecce a s autem se jezdily vesmes couracky cc a 10km+- asi klika...
Duster 1.5dci 80kw 4x4 Hněda Cajou Arctica Country pack ESP
Duster II 1.6LPG 4x4 bílá Arctica country pack
Uživatelský avatar
kubax
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 1686
Registrován: sob lis 26, 2011 8:13 am
Bydliště: Český ráj
Poďakoval som: 1 krát
Poďakovali my: 8 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Duster 1.5dci 4x4
Prodejce vozu: AutoBelda

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod sandero » čtv led 22, 2015 12:13 am

1,9 tdi na couračky 10km? Co kolo s vozíkem?
Uživatelský avatar
sandero
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 592
Registrován: sob lis 01, 2014 4:19 pm
Poďakoval som: 2 krát
Poďakovali my: 16 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1,2

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod Espero » čtv bře 19, 2015 3:35 pm

Včera mi definitivně odešla moje první baterie Rombat 12V/70Ah od rumunských soudruhů. Vydržela mi 7 let, 3 měsíce a 11 dní, ovšem z pohledu jejího výrobního data, které tam na štítku bylo, ještě o cca 3 měsíce déle. To mi takhle kolem 11 hodiny volala žena, že stojí s Dacií na náměstí v Berouně, auto prý nejde nastartovat a dělá prý bž bž bž bž. Úžasná definice závady, ovšem co můžete chtít od ženské. Usoudil jsem, že by to mohla být baterka a tak jsem se cestou do Beruna stavil v Renaultu na Zličíně, neb jsem byl v práci s Hyundajem a koupil novou baterku. Měli origální bezúdržbovku Renault (kdo to pro ně dělá nevím), prodávají to za 3 050,- Kč (měli jí tam za tuhle cenu dokonce vystavenou), ale když jsem prý stálý zákazník, tak mi jí prodali se slevou za 2 134,- Kč a se zárukou 3 roky. Přijel jsem do Berouna, zkusil auto, nedělalo bž bž bž bž, ale ti ti ti ti a blikalo vším v čem byla žárovka. Takže jasná odešlá baterka, za 10 minut bylo opraveno. Starou baterku jsem prodal na Zličíně do odpadu ve firmě Honoris, kde obvykle kupuju neznačkové baterky, což zrovna dnes z důvodu časové tísně nebylo možné, tam vykupují za 15,- Kč kilo staré baterky, dostal jsem z té staré zpátky 255,- Kč, takže reálný náklad byl 1 879,- Kč.

No a koupil jsem tam rovnou při tom malou trakční gelovou baterku 12V/17 Ah do karavanu za cca 1 160 Kč pro napájení osvětlení a motorku na vodu do umyvadla při stání nadivoko. Nabíjet jí budu přes autozásuvku za jídy s vozem.
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan 1,2 16V 55 kW po faceliftu (r. V 06/2011) , barva červená passion
od 15.04.2017 Renault R 11 1,7i GTX z 01/1985 (certifikovaný veterán s průkazem historického vozidla)
Espero
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 4:30 pm
Bydliště: Tetín (Beroun)
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 4 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan sedan 1,2 16V
Prodejce vozu: AAA Auto
Oblíbený autoservis: Autocentrum Votice

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod 4x4DCiSilver » úte čer 16, 2015 9:17 pm

Neví někdo vo co tady běží :?: :?: :?:

Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 80kW,Prestige,Atacama,25999 km, 4,7-l (3,3 l), 2/4-7/6.18
Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 81kW,Exception,Platine,120t.km,5,9l (4,4l), 7/7-20/11.2010
Ford Focus Combi 1,8TDCI 85kW,Ghia,Silver,200t.km,4,3l, 2003
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
4x4DCiSilver
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 3767
Obrázky: 0
Registrován: stř zář 08, 2010 6:53 pm
Bydliště: kdesi Lounsko
Poďakoval som: 33 krát
Poďakovali my: 36 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: DDII4WDPrest.1.5dCi 80kW
Prodejce vozu: Autocentrum Dyršmíd Jirkov
Oblíbený autoservis: Autocentrum Dyršmíd Jirkov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod sandero » úte čer 16, 2015 11:00 pm

Uživatelský avatar
sandero
Kecálek
Kecálek
 
Příspěvky: 592
Registrován: sob lis 01, 2014 4:19 pm
Poďakoval som: 2 krát
Poďakovali my: 16 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Sandero 1,2

Re: Nabijanie baterie

Příspěvekod 4x4DCiSilver » stř čer 17, 2015 5:07 pm

Zajímavé čtení v diskuzi tady je jeden:
......lidi, vzpamatujte se. Když má dlouholetá SLA baterie životnost od výroby 15 let tak by měla nyní životnost 90????? baterie jako firma prodáváme, je to náš dennodenní chléb ale "REGENERÁTOR" na desulfataci desek.. to je trošku snad nereálný.. výmysl je to super asi tak jako zásuvka, která odfiltruje jadernou energii z dukovan. Proberte se. krabička co za moc peněz NIC nedělá, spíše naopak. Tento výrobek je tak na žalobu za klamání spotřebitele.
Příspěvek vložil: michal
dne: 11.02.2015 v 14:55 :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: diskuze zde:
Kód: Vybrat vše
http://www.conrad.cz/pulzni-regenerator-olovenych-autobaterii-novitec-megapulse.k250179

:arrow: hodnocení zde:
Kód: Vybrat vše
http://www.conrad.cz/pulzni-regenerator-olovenych-autobaterii-novitec-megapulse.k250179
Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 80kW,Prestige,Atacama,25999 km, 4,7-l (3,3 l), 2/4-7/6.18
Dacia Duster 4WD 1.5 dCi 81kW,Exception,Platine,120t.km,5,9l (4,4l), 7/7-20/11.2010
Ford Focus Combi 1,8TDCI 85kW,Ghia,Silver,200t.km,4,3l, 2003
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
4x4DCiSilver
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 3767
Obrázky: 0
Registrován: stř zář 08, 2010 6:53 pm
Bydliště: kdesi Lounsko
Poďakoval som: 33 krát
Poďakovali my: 36 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: DDII4WDPrest.1.5dCi 80kW
Prodejce vozu: Autocentrum Dyršmíd Jirkov
Oblíbený autoservis: Autocentrum Dyršmíd Jirkov

PředchozíDalší

Zpět na Zkušenosti a zážitky majitelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron