• Reklama

Porovnání provozních výdajů na provoz různých značek vozidel

Napište, o jaké zkušenosti a zážitky se chcete podělit s ostatními majiteli. A nebo se ptejte, co vás zajímá.

Porovnání provozních výdajů na provoz různých značek vozidel

Příspěvekod Espero » pát bře 14, 2014 11:45 am

Dávám na vědomost zajímavé srovnání ekonomických parametrů do investic a provozu vozidel značek Hyundai, Kia, Škoda, Dacia a Renault. Motivovaly mě k tomu 2 věci: Jednak to, že již za cca ¾ roku budu mít na Loganu najeto 130 tis. Km (bude mít 7 let) a musel jsem se ekonomicky zamyslet nad tím, jestli jej si ponechat a jezdit dál nebo pořídit vůz nový a výnos z prodeje Logana (odhaduji 70 tis. Kč, což je reálná hodnota), vložit do nákupu nového vozu na straně jedné a pak bombastická reklama Hyundai na jejich 5 letou záruku bez omezení a „výhody“ s tím spojené na straně druhé.

Takže toto ekonomické srovnání neporovnává jenom nové vozy a jejich pořizovací ceny vzhledem k výbavě, ale i náklady na PHM pro 130 tis. km jízdy (vychází z v technických dokumentech uváděné kombinované spotřeby a ceny benzinu 37,70 Kč, ceny nafty 36,20 Kč a ceny LPG 18,50 Kč.), náklady na olej, náklady na periodický základní servis bez oprav závad pro 130 tis. km, resp. 7 let, náklady na STK a náklady na příplatek k 5 leté záruce, aby se všechny značky dostaly na srovnatelnou úroveň záruky (výjimkou je KIA, která má standardně nabízenou záruku 7 let). I když se výbava vozidel v jednotlivých verzích liší, do mimořádné výbavy nových vozů jsem zahrnul jen mlhová světla u verzí, ve kterých nejsou ve výbavě a sadu zimních pneumatik. Jinak jsem ponechal výbavu na běžně nabízené úrovni jednotlivými automobilkami. Do propočtů úmyslně není zahrnuto pojištění.
U nových vozů jsem uvažoval jak s benzínovými verzemi, tak s naftovými verzemi, u některých typů Dacia pak i s verzemi paliva LPG, neboť jde o tovární provedení (jiné značky kromě Renaulta to nabízejí jako dodatečnou úpravu).

U mého stávajícího vozu jsou pak uvažovány náklady na potřebné a asi i nezbytné opravy pro interval projezdu 130 – 260 tis. km v důsledku reálného opotřebení. O specifikaci takových oprav jsem požádal servis Renault v Praze na Zličíně, neboli hlavní značkový servis v ĆR, ten mi specifikoval nutnost oprav v hodnotě cca 70 tis. Kč (přímo vyjmenované operace) s doporučením ponechat si pro potřebu dalších oprav rezervu dalších cca 10 tis. Kč, takže celkem 80 tis. Kč na plánované opravy.

Výsledky jsou v níže uvedené tabulce, a lze je interpretovat tak, že jde o celkové výdaje, u nových vozů redukované o 70 tis. kč (prodejní cena starého Logana) a u stávajícího vozu redukované o 7 000,- Kč (odhad prodejní ceny 14 let starého Logana s nájezdem 260 tis. Kč).

Jako závěr lze pak konstatovat, že ponechání starého vozu (už ve vlastnictví) je ekonomicky nejvýhodnější variantou, neboť celkové náklady na provoz v dalších 7 letech (do 14 let stáří vozu) budou cca 355 tis. Kč. Blíží se tomu nové vozy na LPG pohon, kde Logan MCV ve střední verzi výbavy by neměl způsobit větší výdaje, než cca 360 tis. Kč, v naftové verzi by se pak jednalo o výdaje 446 tis. Kč, v benzinové verzi pak v základní verzi výbavy 434 tis. Kč. Dalším zjištěním je, že náklady na provozování hyundai I30 jsou srovnatelné s náklady na provozování vozu typu Škoda Rapid a náklady na Renault Mégan Grandtour jsou nižší než náklady na vozy Hyundai, KIA i ŠKODA, významně vyšší než náklady na Dacie.

A ještě jeden závěr, ve vztahu k investicím do ojetiny z toho rovněž vyplývá:
Jestliže za 70 tis. Kč někdo pořídí naftového Logana MCV 7 let starého a s nájezdem 130 tis. Km a pak 80 tis. Km vloží do jeho oprav, pak s příhlédnutím ke všem dalším provozním výdajům, bude mít pro dalších 130 tis km. náklady cca 425 tis. Kč, což je srovnatelná hodnota, jako když pořídí nového benzínového Logana MCV v základní verzi (rozdíl jen asi o 13 tis. Kč vyšší celkové výdaje.) Neboli pořizování ojetin není v zásadě výhodné vzhledem k vyššímu riziku dodatečných nákladů na opravy než u nových vozů s projezdem do 130 tis. Kč.


Shrnutí celkových nákladů na pořízení a cca 7 let provozu (130 000 km) v tis. Kč:
Sloupce:
1. Základní provedení-benzin
2. Základní provedení-nafta
3. Střední provedení-benzin
4. Střední provedení-LPG
5. Luxusní provedení-benzin
6. Luxusní provedení-nafta
7. objem zav. prostoru dm3
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Hyundai I30 SW (0-130 tis. km) 599,2; 568,5; x; x; 616,5; 626,1; 548 / 1462
KIA Ceed SW (0-130 tis. km) 594,1; 553,4; x; x; 651,5; 610,0; 548 / 1462
ŠKODA Rapid (0-130 tis. km) x; 566,7; x; x; 698,3; 555,4; 415 / 1 380
Dacia Logan Combi (0-130 tis. km) 438,0; x; 445,8; 359,8; 472,8; 446,0; 573 / 1518
Dacia Lodgy (0-130 tis. km) 540,4; 478,5; x; x; 580,4; 503,5; 827 / 2617
Dacia Sandero (0-130 tis. km) 423,3; x; x; 321,0; 454,8; 428,0; 320
Renault Mégan Grandtour (0-130 tis. km) 610,7; 541,0; x; x; 650,7; 605,2; 486 / 1595
Dacia Logan MCV 2007 (132-162 tis. km) x; x; x; x; 355,2; 700 / 2350

Do srovnání byly zahrnuty (kromě sandera) jen vozy typu Kombi.
Naposledy upravil Espero dne čtv bře 20, 2014 11:18 am, celkově upraveno 1
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan 1,2 16V 55 kW po faceliftu (r. V 06/2011) , barva červená passion
od 15.04.2017 Renault R 11 1,7i GTX z 01/1985 (certifikovaný veterán s průkazem historického vozidla)
Espero
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 4:30 pm
Bydliště: Tetín (Beroun)
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 4 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan sedan 1,2 16V
Prodejce vozu: AAA Auto
Oblíbený autoservis: Autocentrum Votice

Reklama

Re: Porovnání provozních výdajů na provoz různých zanček voz

Příspěvekod Dave » pát bře 14, 2014 12:32 pm

Na příspěvek do fóra je to pěkné, ale aby to šlo brát vážně pro více lidí než jen pro autora, tak tam chybí další informace a započítané vlivy.
Jednak ceníková cena nových vozů (zvlášť těch dražších) je jedna věc, akční nabídky a slevy dealerů věc druhá. Pak je taky rozdíl, zda musím dát XYZ tisíc za nové auto hned a na dřevo (protože úrok by cenu ještě více zvýšil) a nebo dát zlomek za ojetinu a postupně platit opravy (a to neberu už ohled na inflaci, která za 7 let není malá). Takže s tím novým MCV v základní verzi (mmch to si fakt někdo kupuje v základu?) mi to moc nesedí.

Ale chápu smysl a cíl toho příspěvku a proto se mi líbí, ekonometrickou analýzu ať si každej udělá podle sebe :-)
Mám zabanovaný nick za vyslovení názoru na adblock na daciaclub.cz. Těžkej udm komplex :-)
Uživatelský avatar
Dave
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 312
Registrován: pon pro 30, 2013 8:28 pm
Bydliště: Praha 9
Poďakoval som: 6 krát
Poďakovali my: 5 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan II Arctica 1.2 LPG

Re: Porovnání provozních výdajů na provoz různých zanček voz

Příspěvekod Espero » pát bře 14, 2014 12:55 pm

jasně, nemohl jsem obcházet dealery a zjišťovat okamžité slevy, nebylo by to k ničemu, ty slevy už by neplatily. Jde o přípravu na rozhodnutí, které musím udělat tak za 1/2 až 3/4 roku. Ale nesouhlasím s tvrzením, že ojetina je výhodnější protože výdaje na opravy lze vynakládat postupně. I já neuvažuji, že např. příští rok na jaře do auta vrazím celých 80 tis. Kč, ale ve skutečnosti je budu vynakládat postupně celých příštích 7 let. Ale těch 7 let a 260 tis. km a 355 tis. Kč je dedline.
od 19.10.2016 Dacia Logan sedan 1,2 16V 55 kW po faceliftu (r. V 06/2011) , barva červená passion
od 15.04.2017 Renault R 11 1,7i GTX z 01/1985 (certifikovaný veterán s průkazem historického vozidla)
Espero
Všudebyl
Všudebyl
 
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 4:30 pm
Bydliště: Tetín (Beroun)
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 4 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan sedan 1,2 16V
Prodejce vozu: AAA Auto
Oblíbený autoservis: Autocentrum Votice

Re: Porovnání provozních výdajů na provoz různých zanček voz

Příspěvekod MrPedro » pát bře 14, 2014 5:33 pm

Tim chces rict, ze jsem do auta za poslednich 5 let nedal ani korunu a behem jednoho roku ted budu investovat 70.000 ?
Teda, technici od Renaultu jsou fakt skvely ;)
Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
MrPedro
Developer
Developer
 
Příspěvky: 855
Obrázky: 81
Registrován: pát bře 07, 2008 3:05 pm
Bydliště: Teplice
Poďakoval som: 5 krát
Poďakovali my: 7 krát
Blog: Zobrazit blog (12)
Typ auta: 1xLodgy Stepway 2xLogan
Prodejce vozu: Louda UL Renault Vodrážka UL
Oblíbený autoservis: Nevecom Kladno

Re: Porovnání provozních výdajů na provoz různých zanček voz

Příspěvekod michalMCV » sob bře 15, 2014 3:15 pm

Každopádně proděláš vždycky,at si koupíš nový nebo starý.Akorát u novýho nemusíš tak často řešit servis,ale o to víc proděláš při prodeji-ztráta na ceně je dost vysoká.Nový se vyplatí pokud člověk hodně jezdí,nebo si auto nechá delší dobu.

-- sob črc 12, 2014 2:12 pm --

Osobně si myslím,že ptát se na opravy v autorizovaném servisu je nesmysl.Místo plánovaných 80 tisíc by jsi to pořídil kdekoliv jinde tak za třetinu.Vzhledem k tomu že díly na Dacii jsou za směšné ceny.
Uživatelský avatar
michalMCV
Psavec
Psavec
 
Příspěvky: 344
Obrázky: 4
Registrován: pon dub 02, 2012 8:04 pm
Bydliště: Nymburk
Poďakoval som: 0 krát
Poďakovali my: 0 krát
Blog: Zobrazit blog (0)
Typ auta: Logan MCV
Prodejce vozu: VV AUTO s.r.o. Kolín
Oblíbený autoservis: Automoto Landa Všechlapy u Nymburka


Zpět na Zkušenosti a zážitky majitelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Reklama
cron